A lifetime experience - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu A lifetime experience - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu

A lifetime experience

Door: bernicevanderkuil

Blijf op de hoogte en volg Bernice

12 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

A lifetime experience dat zijn de eerste woorden die in me opkomen als ik terug kijk naar deze periode…

De laatste update vanuit Curaçao. Time flies when you’re having fun… Ook ik kan dat bevestigen, want jeetje wat is de tijd hier snel gegaan. Terwijl ik dit schrijf besef ik me dat ik nog maar 8 dagen hier op paradiso zit… Tijd om nog eens extra te gaan genieten en de dingen die ik mee maak in de laatste 8 dagen met jullie deel wanneer ik weer terug ben ik NL.

Ik wil beginnen met dat ik nu al een heel dubbel gevoel heb bij dat ik 20 juli dit eiland ga verlaten. Een totaal ander leven opgebouwd, mensen leren kennen! Top momenten gehad en natuurlijk ook een aantal minderen momenten ook daar kom ik niet onderuit.. Gelukkig zijn er dan altijd mensen om je heen die je weer aan het lachen maken en je laten beseffen hoe mooi het hier eigenlijk wel niet is..

De laatste weken teveel afscheidsetentjes gehad. Iedereen gaat nu langzamerhand weg dus elke week staat er sowieso een afscheidsetentje op de planning. Eigenlijk is het maar een afscheid voor even, want ik weet zeker dat ik die mensen in NL terug ga zien. De eerste dingen zijn namelijk voor in NL alweer gepland; Kleurenblind festival in Utrecht, Wakeboarden op de Maas, bungeejumpen, Carnaval in het stadje van Livia, HBO intro Festival in Breda etc etc. Het leventje wat we hier hebben opgebouwd zal zich in NL nog even voortzetten… want het woord school dat komt nu nog even niet in mijn woordenboek voor!

De vijf maanden die ik er inmiddels alweer op heb zitten zijn voorbij gevlogen! Voor mij werd alles al snel heel normaal.. Veel strandjes afgaan, met plezier naar stage gaan ook al zat ik hiervoor een uur in de bus, in de avond natuurlijk feestjes ook al stond de wekker de volgende ochtend gewoon weer om zes uur, wakeboarden, golfsurfen en ga zo maar even door. Kort gezegd; vijf dagen stage en in de avonden en de weekend helemaal los en alleen maar tijd voor leuke dingen! Ik kan nu al terug kijken naar een super leuke periode die ik na 9 dagen alweer achter mij moet laten..

Gewoon even om te laten weten hoe ik de weken hier heb doorgebracht een weekoverzicht;

Maandag; Rustdag of fanatiek doen bij Body combet gegeven door Sanne.
Dinsdag; ladiesnight @ campo voor de tijd als het allemaal even kon met de planning happy hour bij Tantra (Cinco). Tien nafjes neer tikken en een uur lang de beker die je daarvoor krijgt gratis vullen en leegdrinken met alles wat je maar wilde bestellen…& natuurlijk de bekende biosavond. Tweede kaartje voor de helft van het geld, daar maken wij als stagiaires natuurlijk volop gebruik van!
Woensdag; Cabana en pasjes maken bij TMF cafe, karaokeclub. Elke woensdag staan Esther en ik trouw op het podium om voor al het plubliek onze zangtalenten te delen. Als het allemaal nog even mee zat namen we naar afloop de overwinning mee naar de nieuwestraat! Onze stembandjes werden elke week weer goed op de proef gesteld van de liedjes; van schatje mag ik je foto, nederland o nederland tot aan het hitje I want it that way van de B boys..
Donderdag; Happy hour bij de tijd en daarna door naar Bermuda om mee te doen met radje draaien. Voor één muntje mocht je één keer draaien. Bij geluk won je 5 shotjes maar het kon ook zo zijn dat je een meter beter mocht gaan bestellen. It’s up to you…
Vrijdag; Get lost in Bermudaaaaaaaaaaaa….
Zaterdag; elk weekend een ander feestje op de planning; Amstel Bright, Poolparty Lido hotel, Goud & Fout, Full moon party, Bermuda, Drankje bij miles, Amnesia en ook carnaval en Koninginnedag op de Curaçaose manier gevierd.
Zondag; Wet & Wild

Stage is inmiddels ook alweer afgerond. Heb daar zeker weten een hele goede tijd gehad. Veel dingen mogen organiseren en natuurlijk genoeg tijd aan mijn schoolopdrachten mogen besteden. Evenementjes welke wij hebben georganiseerd zijn; Christoffel mountain challence, mountainbike tour, History tour en als laatste de Expeditie Christoffel park. Alles spreekt eigenlijk voor zich! Bij de christoffel mountain challence werd door ons de avond ervoor een bbq verzorgd met een kampvuurtje dabei. Daarna lekker in de hangmatjes slapen om vervolgens om half vijf weer vol goed moed klaar te staan om het hoogte punt van Curaçao voor zonsopgang te bereiken. Gewoon even een uitspraak welke van toepassing is op de stage opdrachten; De aanhouder wint!! Thanks Saxion… ik zeg verspilde tijd, beetje jammer! Als afscheid een bbq met de collega’s. I’m gonna miss you guys!
Nog een paar leuke momentjes/uitspraken waar ik als ik dit terug lees zeker weer om kan lachen;

- Poging om een ei te bakken voor huisgenootjes moet lukken denk je toch? Nee BER-nice/ber-NICE presteert het om het eigeel naast de pan te kwakken..
- Multitasken op stage
- Je hebt een gat dus doe er wat mee hé pep?!
- Campo Alegre, the place waar werkelijk waar alles maar dan ook echt alles kan!
- Geen bericht is goed bericht
- God schiep de tijd maar over haast werd niet gesproken
- Tien geboden van de Nederlandse Antillen
- Doe mij die biefstuk, ossenhaas, varkenshaas of wat het dan ook mag wezen maar; Normaal!
- Zwijgen is toestemmen..
- Heb jij ook zo’n last van een zwont? *zweetkont.. erg naar is dat!
- In Curaçao lijkt Nederland een leven ver weg..
- Overal waar je loopt of staat. Pssst dushi! Mag ik je ping? & dan is voor de politie hier ook geen uitzondering, want die zitten ook achterste voren achter het stuur als je voorbij komt lopen..
- Vaste prik op de woensdag avond; Vreten @ esther’s tempel!
- Google maps. Huh even kijken waar ik woon hoor. Is dit nou het huis van de buren of wonen wij daar? Een half jaar curaçao doet wat met je hersenen…
- Te pas of te onpas vuurwerk afsteken in Curaçao kan het allemaal..
- Afsluitende x in een sms is een duidelijk manier om te laten weten dat dit toch echt het laatste berichtje is!
- Wanneer de bob zin heeft in een slok alcohol/fris never mind, dan neemt de bijrijder het stuur even over. Zoals al vaker gezegd; in Curacao kan alles!
- Bij Jaanchies; een gerecht boordevol vitamine L (liefde), wandelende menukaart
- Pa mi dushi papa i mama! Voor de liefste papa en mama…

Voetbal ging natuurlijk hier niet aan ons voorbij. Elke keer zaten we weer trouw in onze mooie oranje outfitjes voor de grote beeldschermen te kijken in de hoop dat wij mogen schreeuwen wanneer dat balletje het doel in wordt getrapt. Helaas hebben ze ons in het hemdje laten staan, meerdere keren! Gelukkig was de rest er om heen wel erg leuk. Met de hele straat gezellig voetbal kijken, drankje dabei en de middag is weer om.

Wereldstage mag dan niet mijn grote vriend zijn of beter gezegd verre weg van vrienden… een fotoshoot kan natuurlijk altijd! Gezellig de hele dag met een stel op pad om foto’s te schieten voor de nieuwe stage gids die eind juli wordt gedrukt. De foto’s begonnen bij Lions Dive & Beach Resort. Vervolgens naar de gepimpte Patio die er nog nooit zo mooi heeft uitgezien. Voor de foto’s kwamen opeens allemaal plantjes, krantjes, gekleurde bekertjes tevoorschijn. Het harde werken tot nu toe werd beloond met een hapje eten bij plein en ja hoor ook hier moesten foto’s van gemaakt worden. Door naar de floating markt waar je natuurlijk om de meter weer wordt aangesproken en nog net niet alle soorten fruit in je hand wordt gedrukt.. Laatste stop bij een typisch Antilliaans barretje; Netto bar. De dag voor de aankomende beroemdheden werd afgesloten bij het chille zwembad met uitzicht op zee; St. Tropez.

De beruchte zeven kilo’s die je na een half jaar stage in Curaçao aan bent gekomen is voor mij ook waarheid geworden. De weegschaal geeft toch echt wel iets meer aan dan verwacht. Achjaaa nog maar eventjes genieten en dan in NL weer volop trainen bij de tukkers. Ik heb er weer zin aan!!

Wakeboarden op het spaanse water is toch echt wel één van mijn favoriete bezigheden. Hele dag lekker chillen op een vlot en tussendoor even op het wakeboard staan en een paar kunstjes uit te proberen omdat je denkt dat je het een beetje kunt. Vervolgens natuurlijk keihard op m’n smoel gevallen waardoor ik de dagen erna nog kon merken hoe ik op het water was gevallen. Verder is golfsurfen ook echt mijn ding! Ik mag het dan wel nog niet zo goed kunnen.. als je eenmaal op die plank staat geeft je dat zo’n great gevoel! Als het allemaal in mijn planning past wil ik dit zeker weten in Nederland gaan oppakken… Ik zal en moet kunnen surfen als ik weer terug ga naar Curaçao!


Wat vind het toch leuk om onder de kakkers te werken, NOT! Maar oke het was wel een leuke avond. Gezellig met Esther accountjes aansmeren bij de mensen van de golfclub en natuurlijk een paar borreltjes erbij. Altijd mooi meegenomen om daar dan ook nog eens betaald voor te krijgen. Dit zou ik wel vaker willen doen…masha danki Esther en Ruud..

Dia di himno i Bandera oftewel de dag van de vlag. Dat betekend voor alle mensen op het eiland een extra vrije dag dat is natuurlijk altijd goed meegenomen. Beetje jammer dat je dan net die dag weer met een dikke Christoffelberg aan je lip wakker wordt. Mijn lip hangt bijna tot aan mijn kin.. Okee nu overdrijf ik heel erg, maar jullie moeten me geloven dat het echt geen gezicht is. Gelukkig één pilletje en het trekt weer heel snel weg.. Joost mag weten waar het steeds vandaan komt?! De rest van de dag lekker door Otrabanda slenteren. Overal kraampjes en veel gezelligheid dus dat maakt alles weer goed.

Ook het nachtsnorkelen kan ik weer in mijn boekje opschrijven. Op een doodnormale dinsdag met een stel naar Duikcentrum Curious 2 Dive om in het donker te gaan snorkelen. Niet veel gezien maar alleen al het feit dat je met een groep met zaklampjes per groepje in het water dobbert is echt gezellig. Als afsluiter nog een kleine bbq en natuurlijk heel veel foto’s rijker.

Wat is de wereld toch ook klein! In bermuda kom je gewoon even een oud collega van de IKEA tegen. Het eerste wat hij zegt; Jij komt uit hengelo of enschede? Uuuh ja hoezo? Wij waren collega’s drie jaar geleden.. OOOOH nu je het zegt! Hallo dan… En dan ook nog even een meisje wie je vorig jaar hebt leren kennen op vakantie hier ook weer tegen komen. De avondjes van Gran Canaria zullen hier nog eens goed over worden gedaan…good memories.

Als laatste voordat mijn ouders komen ook nog even een road trip gedaan met een stel dames. Lekker vroeg om pad om alle leuke plekjes van Curaçao op de camera te zetten. Eerste stop was bij een bushokje waar weer leuke foto’s voor in mijn fotoboek zijn gemaakt. Hierna naar een verlaten stukje met allemaal oud grei… Zelfs de boot lag nog netjes aan de kant van de weg ik zeg; shotje!
Natuurlijk ook nog even gestopt bij de grote knip, één van de mooiste strandjes hier. Next; Playa forti om nog even een frisse duik te nemen.. Daarna nog even een hapje gegeten bij Jaanchies. Wat een leuke tent is dat.. Als laatst nog een stop gemaakt bij Parke ascencion waar je schildpadden kunt spotten! Weer 50 foto’s rijker… Jaa dat verklaard het aantal foto’s van de dag (400) wel…

Oke en dan moet ik er toch echt een eind aan breiden. Ik heb een top tijd gehad in Curaçao en ben echt blij dat ik dit heb mogen meemaken. Ik ben een hele ervaring rijker en weet zeker dat ik over een tijdje zeker weten nog terug zou komen naar Curaçao! Nieuwe mensen leren kennen die ik Nederland ook nog ga zien.. allemaal leuke dingen in het vooruitzicht, maar nu eerst nog lekker vakantie vieren met mijn ouders! Het was huilen geblazen toen ik ze van het vliegveld mocht ophalen. Vijf maand je ouders niet zien is toch echt wel heel erg lang!! Ik ben blij dat ze er zijn en zal nog een paar leuke dagen met ze hebben. Weg uit het studentenhuis en lekker chillen in één van de ABC appartementjes hiero. Geen tijd om nog meer updates hiervan te geven.. laatste dagen bestaan uit; genieten, genieten en nog eens genieten!!

Ik zie jullie in NL dushi’s!
Dikke kus vanuit het zonnige Curaçao.





  • 12 Juli 2012 - 22:36

    Ellen:

    Meis, ik wens je superdagen met je ouders en alvast een goede terugreis gewenst en please...neem wat zon en warmte voor ons mee? Ik heb genoten van je verslagen, zal ze wel een beetje gaan missen hoor.
    liefs Ellen

  • 13 Juli 2012 - 08:28

    Monique:

    nog 8 daagjes<3

  • 13 Juli 2012 - 08:42

    Jimmy, Nelly En Kids:

    Geniet maar van je laatste dagen vakantie in Curaçao!
    Groetjes van jullie Belgen!
    x

  • 13 Juli 2012 - 14:22

    Bernice:

    Dankjullie wel! Ik neem zon voor jullie mee terug hoor :)
    Aftellen!! nog maar 7 dagen te gaan...

    See jullie in NL!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bernice

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 4173
Totaal aantal bezoekers 60287

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Stage in Curacao

Landen bezocht: