Life is good! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu Life is good! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu

Life is good!

Door: bernicevanderkuil

Blijf op de hoogte en volg Bernice

16 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Laten we beginnen met het feit dat deze kleine meid nog maar een kleine maand in paradiso is! Langzamerhand begin ook ik af te tellen… In de afgelopen weken zijn er zoveel mensen naar huis gegaan! 20 juli is het dan ook echt voor mij tijd om weer terug te gaan…

Het laatste verhaal sloot ik af met het feestje wat die avond was; kokomo! Wat een leuk feest is dat toch ook altijd weer. Had die avond dakloze kim op mijn kamer… de wijntjes vloeiden rijkelijk naar binnen. Waar is dat feestje? Hier is dat feestje!! Tot aan de dag dat ik aankwam op Curacao tot nu is er nog een week voorbij gegaan zonder feestjes. Ook al heb je in de planning staan om een avondje rustig aan te doen, je beland op één of andere manier toch alweer weer op een feestje waar heel nieuwestraat natuurlijk aanwezig is!

Voor het eerst hier in dushi Curaçao onder een deken geslapen. Mijn dank gaat uit naar Monique! Toen ze hier weg ging uit curaçao heb ik een deken van dr gekregen. Natuurlijk dacht ik toen van; die zou ik hier vast niet nodig hebben maar de avond naar de poolparty bewijst het tegendeel! Wat was ik blij dat ik mezelf onder een dikke deken kon rollen…Tot twee weken nadat ik mijn zussen heb weg gebracht wordt ik midden in de nacht met een raar gevoel wakker. Ik moet m’n zussen wekken anders loopt de planning verkeerd… Natuurlijk keek ik eerst wel even hoe en wat! Geen matrassen te zien; en ja hoor toen werd ik pas echt wakker ofzo en besefte ik dat mijn zussen alweer een hele tijd weg zijn..

Zondag 3 juni had ik een keer het briljante idee om een keer zelf wat te gaan koken. Jaja jullie lezen het goed. BERNICE GAAT KOKEN! Had genoeg vlees van mezelf in de vriezer gelegd voor een week, tenminste dat dacht ik. Had net een meter buiten mijn kamer gezet en toen zag ik de plastic zak al liggen. Bedankt mensen! Koop in gevolg je eigen spul….Gelukkig werd mijn dag wel weer goed gemaakt door een bezoekje aan het paleisje van Jarvey. Met een stel lekker de hele dag in het zwembad chillen, drankje en eten dabei hopi chill! Voor het eerst die dag weer even goed verbrand… mede mogelijk gemaakt door de zonnebrand die ik van Pim heb gekregen!

Ik wil nu wel een keer wat anders vertellen over hoe ik denk over mijn stage, maar het blijft toch nog steeds hetzelfde. Gewoon goed voor elkaar! Leuke mensen, chille stage en de dagen vliegen nog steeds voorbij. Soms schrik ik er gewoon van. Ken je het gevoel dat je denkt dat je er nog maar een paar uurtjes zit terwijl je ondertussen er gewoon alweer 8 uur op hebt zitten. Het blijft vreemd….
Ook een fijne beoordeling gekregen van de collega’s, thnks dushi’s!

Oooh ja echt even iets wat ik met jullie wil delen, gewoon zo eng!! Elke zondag wanneer wij van wet & wild terug komen staat er bij de Arnhemstaat een pop bij een huis op de hoek van de straat. Je weet gewoon dat ie er staat maar elke keer schrik je er weer van… Totdat op de beroemde zondagnacht 3 juni opeens een muurtje om het huis was gebouwd. Automatisch ga je denken dat die pop dus ook weg is, maar toch nog even voor de zekerheid kijken he! Ik zweer het je, ze hadden de pop gewoon verplaatst nog net zodat we het gezicht konden zien. AAAH het was zo eng! Degene die dit zullen lezen zullen natuurlijk wel denken, het is een pop! Maar serieus je had ons moeten zien zitten in de auto.. Heb mijn tembandjes zeker weten moeten testen!

Ook al zit ik in curaçao. De echte Hollandse pot mag niet ontbreken. Zo hadden we bij plein weer eens de daghap; Boerenkool met worst, zooooo lekkker! Daar blijf ik echt van genieten ook al zweet ik mijn billen uit de broek met de 30 graden hiero. Voor de rest moet ik eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet echt een held ben in de keuken. Meestal kies ik uiteindelijk toch voor een hapje ergens buiten de deur.. voor 20 nafl kun je dat ook gewoon bijna niet aan je voorbij laten gaan.

Op stage wordt door ons het volgende evenement opgezet; Expeditie Christoffelberg. Afzien, ontberingen, groepsuitdaging, strijd en veel mooie momenten. De combinatie tussen behendigheid, durf, kracht, tactisch inzicht, uithoudingsvermogen en teamspirit zijn essentieel om de Christoffel proeven te doorstaan. Dat gaat wat worden… Natuurlijk zullen jullie van mij een verslag krijgen hoe dit is afgelopen!

Mijn excuses voor de fotoachterstand die ik inmiddels heb opgelopen. Elke week komen er weer tig mooie foto’s bij en zie daar dan maar een selectie in te maken.. erg lastig maar uiteindelijk komt alles goed, voordat je een jongetje wordt! Haha dat was een uitspraak van Angelique en ja die is goed blijven hangen!

Zoals de trouwe lezers weten ben ik elke woensdag te vinden in het TMF café. Geweldig café is dat zeg! Lekker zingen, dansen en prijzen in ontvangst nemen! Dinsdag 5 juni maar even de bon opgemaakt; Karaoke contest 2nd price winner! Dinner for 2 at restaurant de kleine wereld! De dag erna natuurlijk weer een nieuwe poging wagen met het nummer; Zelfs je naam is mooi! Één keer rade; alweer een tweede prijs binnengehaald dus dat wordt nog een keer verplicht uiteten met mien moat Esther! Heeeeeeeeel vervelend….

Uit het niets is dat daar toch opeens het moment daar; Bezoekje aan de tattoo shop om een tweede gaatje in mijn oor te laten schieten. Eigenlijk wilde ik eerst een navelpiercing laten zetten, maar naar de wijze woorden van een paar huisgenootjes en mams heb ik dit toch maar aan mij voorbij laten gaan…

Ilja en ik kwam opeens op het briljante idee om een keer wat lekkers mee te brengen naar stage. De avond ervoor gebruik gemaakt van de oven bij Esther in huis om een lekker cake te maken en ja hoor de cake sloeg erg goed aan! Hij was heeeeeeeeerlijk. Eigenlijk kan er niets verkeerd gaan met het bakken van een cake, maargoed dan ken je Bernice nog niet! Alleen water toevoegen en de rest van het werk de oven laten doen. Het enige wat je kunt vergeten is om de bak niet in te vetten en ja hoor, natuurlijk was ik dat weer vergeten! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, niets aan het handje!

Deze week is er een oud collega van de IKEA hier in curaçao. Daar mag een drankje niet bij ontbreken! Gewoon op een normale donderdagavond, wat normaal gesproken in Nederland een vaste avond is om te sporten, een drankje doen in de stad. Bedankt voor de gezelligheid Brigitte & man! Zie jullie @ de IKEA reünie 22 september..

Inmiddels alweer van teveel mensen afscheid moeten nemen! Vele afscheidsdinners is heus niet leuk! Gelukkig kunnen we allemaal uitkijken naar de reünie die ook gepland zal worden. Volgens mijn eerste boekje is dit de dag wanneer ik weer thuis ben, maar nee hoor op dat moment nog 37 days left in Paradise.

Voetbal kijken in curaçao is geniaal. Normaal gesproken hou ik daar echt niet zo van maar op deze manier is dat zo leuk. Met z’n allen naar de stad om daar een uurtje van tevoren te gaan chillen om vervolgens met spanning te wachten op de wedstrijd. Jammer genoeg kom je dan ook nog mensen tegen die leuk denken te zijn met de volgende actie; In een oude bolide rondrijden met een paar Duitse vlaggetjes uit het raam. Jij durft! Jammer genoeg hebben we verloren maargoed er komen nog een paar wedstrijden aan waar we de punten wel kunnen pakken!

Gezegde van de dag; Zet je doelen altijd een stuk vooruit, zodat je met tegenslagen altijd naar een oplossing kunt zoeken! Thnks Antoine…. En dan nog een mooie die toevallig voorbij kwam; Waarom alleen door groen licht rijden terwijl je dan ook aangereden kunt worden? Lang leven het rode licht! & als laatste een mooie uitspraak van Leonoor; Bernice het is nooit te laat om verliefd te worden!

Mijn eerste surfles heb ik ook achter de rug. Met teacher Sander de hele dag surfen @ Playa canao de noordkant van curaçao. Surfen ging toch nog verbaasd goed! Op na de volgende surfles, i like it!!

Jammer genoeg moet ik jullie weer mededelen dat ik voor de tweede keer in de periode dat ik hier zit de Christoffelberg aan mijn lip had hangen. Letterlijk en figuurlijk probeer ik me hier aan te passen! Dikke lip dat ik had, niet normaal! Dit keer was ik net op stage dus kon ik een paar pilletjes krijgen waardoor het binnen een uur al bijna helemaal weg was getrokken. Voor de rest vermaak ik me hier nog steeds prima hoor! Ik hou van curaçao!! Maar komt gewoon netjes de 21ste weer terug op Nederlandse bodem.

En nu is het alweer tijd om me klaar te maken voor de Expeditie Christoffelpark die vandaag op de planning staat! & dat terwijl het vaderdag is. Laat je maar goed verwennen pap en laat vooral voor deze ene keer de afwas gewoon staan!

Tot het volgende berichtje!
Dikke kus

  • 16 Juni 2012 - 17:57

    Wesley:

    Wat een lap tekst weer zeg. Elke keer leuk om te lezen meis!! :) Nou tot volgende maand! En geniet van je tijd daar!!!!! Hier is het weer erg...beroerd...

  • 16 Juni 2012 - 17:57

    Mien Moat Esther:

    Die pop is gruwelijk! Je wilt een foto maken van de ' arnhemstraat' , maar je durft gewoon niet omdat die freaky pop er elke dag staat! BIZAR. Leuk verhaal dushi... x

  • 16 Juni 2012 - 19:28

    Katyana:

    Ha, leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt!

    Het weertje hier is nog steeds een drama! Ben dus behoorlijk jaloers op julliezon. Leon vraagt dan ook : wat heeft ze aan (haha)?

    Geniet nog ff!

  • 16 Juni 2012 - 20:27

    Dakloze Kim:

    Wat lief dat ik ook in je berichtje voorkom. En natuurlijk super bedankt voor de overnachting :D

  • 18 Juni 2012 - 14:57

    Bernice Van Der Kuil:

    Leuke reacties weer. THNKS!!
    Het laatste maandje is in gegaan dus dat betekend volop genieten...
    haha katyana hier heb je sowieso niet te veel aan. Soms zelf nog te warm om stil te zitten!

  • 28 Juni 2012 - 08:57

    Monique:

    Lieve schat, wat een leuke verhalen heb je ! Tof om te lezen en ook wel heel apart om eens die van een ander te lezen! Haha ik begrijp dat je surflessen top waren, op naar de volgende...? hahah! Enjoy lieverd en ik kijk er stiekem al naar uit om met jou weer leuke dingen te doen! Ben blij dat je mijn deken hebt gebruikt haha! Dikke kus voor jou en natuurlijk onwijs veel knuffels !! Zorg goed voor jezelf meid xx

  • 29 Juni 2012 - 16:59

    Bernice Van Der Kuil:

    Lieve schat, wat een leuke verhalen heb je ! Tof om te lezen en ook wel heel apart om eens die van een ander te lezen! Haha ik begrijp dat je surflessen top waren, op naar de volgende...? hahah! Enjoy lieverd en ik kijk er stiekem al naar uit om met jou weer leuke dingen te doen! Ben blij dat je mijn deken hebt gebruikt haha! Dikke kus voor jou en natuurlijk onwijs veel knuffels !! Zorg goed voor jezelf meid xx

    wat een lieve reactie weer van je meis! Nog maar even en dan zien wij elkaar ook alweer :) het eerste feestje staat al op de planning.. kjk er echt nar uit!!

    Ik lees af en toen ook die verhalen van een ander echt leuk! heb jou verhalen ook wel eens gelezen, jij kunt er wat van eej! haha..

    Dikke kus & a lot of hugs!

  • 29 Juni 2012 - 17:00

    Bernice Van Der Kuil:

    Esther wanneer komt de beruchte foto?! ik wil zoals je weet wel als jullie personal Photographer spelen, you know....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bernice

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 4469
Totaal aantal bezoekers 60303

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Stage in Curacao

Landen bezocht: