Update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu

Update

Door: bernicevanderkuil

Blijf op de hoogte en volg Bernice

02 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Bonnochi dushi’s!

Jaaaaa i’m still alive! De traditie was om, om de twee weken een verhaaltje te schrijven maar dit keer liep het toch allemaal anders dan verwacht. Weer genoeg dingen mee gemaakt dus gelukkig enough to tell.

Het weekend voor 5 mei was mijn laatste update. Het weekend voor de 1e Christoffel mountain challenge. Met 20 studenten de berg beklimmen voor zonsopgang is nog een heel kunst. Inmiddels nu ik dit zit te schrijven heb ik DE berg alweer 4 keer beklommen. De christoffel mountain challege welke ik samen met ilja organiseer loopt als een titje! Er waren zoveel inschrijvingen waardoor we het drie keer over moesten organiseren en jaja de vierde is in aantocht, maar deze zal een iets andere wending krijgen! Elke keer wanneer we weer een klim hebben gehad liggen we de volgende ochtend met z’n allen op het strand. Moet je voorstellen dat je met 20 man helemaal gesloopt op het strand ligt te slapen echt heeelemaal kapot!! De mensen die naar hetzelfde strand gaan zullen wel denken; wat zullen die beesten hebben uitgevoerd afgelopen nacht?! Nou de berg beklimmen dus!

Laatste tijd missen we toch wel wat vaker de bus en nee niet omdat we te laat uit bed gaan, maar omdat die vervloekte pontjesbrug altijd open staat! Normaal hou ik van de brug want tis toch altijd beter dan wanneer je zwemmend naar de overkant moet.. Wanneer de brug dus openstaat kun je gewoon tien min moeten wachten terwijl je weet dat de bus aan de overkant van de weg niet op je zal wachten. Gelukkig hebben we hier in Curacao altijd nog van die kleine chille busjes die ons van A naar B brengen.

Inmiddels hebben we een tijdje geleden het eerste echte noodweer gehad in curacao! Het kwam echt met bakken uit de lucht en normaal gesproken is dat maar voor even, maar nee hoor! Die nacht van 7 op 8 mei staat nog steeds vers in mijn geheugen geschreven. Hele verdieping stond helemaal blank en tot mijn eigen grote verbazing was mijn kamertje nog kurkdroog! Buurmeisje maar eens even geholpen, want serieus ze stond gewoon tot aan haar enkels in het water en dat gewoon in haar kamer. Laten we hopen dat het niet weer zulk weer zou gaan worden want dan kies ik het hazenpad… AYOOO!

Op stage loopt alles ook nog wel goed! Vermaak me nog steeds elke dag ook al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik de mentaliteit soms gewoon echt niet kan hebben van bepaalde mensen. Gelukkig zijn er dan nog genoeg echt toffe mensen die mijn dag altijd weer goed maken! Ben blij dat ik hier stage mag lopen hoor.. mag dan wel een eindje moeten reizen maar dat maakt me echt niets uit! Op stage is het altijd hopi chill!

Voor de mensen die het nog niet weten; ik ga solliciteren voor een maand werken bij de Olympische spelen in Londen. Soms ben ik toch best blij dat school deze contacten heeft, want zoiets wordt je geen tweede keer aangeboden. Binnenkort maar even een skype gesprek plannen om te kijken hoe en wat! Ik hoop zo dat ik wordt aangenomen.. lijkt me super gaaf om een steentje te mogen bijdragen!
Als ik meer laat ik dat natuurlijk in het volgende berichtje weten..

De strandjes blijven in het weekend een vaste prik. Zo hadden we laatst weer een rugby toernooi waar de mannen van de nieuwestraat aan mee zouden doen. Aanmoediging van de rest van de nieuwestraat kan hierbij natuurlijk niet ontbreken. Auto’s vol naar Santa Cruz maar daarbij kan een pitstop bij supermarkt Centrum niet ontbreken. Heel nieuwestraat konden we daar weer even gedag zeggen.. Aan het einde van de dag op de terug weg nog even een hapje gedaan bij de grote berg patat. Een leuke kraam die aan de kant van de weg naar westpunt staat. HEEJ EEN VRIEND KRAAM JONGE! Hahaha uitspraak van Livia. Bestellen we een bamihap, bamischijf, bamibal, bamiblok? Jeetje hoeveel namen kun je nog meer bedenken voor één en dezelfde snack?

Afscheid nemen is nooit leuk! Al te veel gedaan sinds de tijd dat ik hier zit.. Zo nu ook van Livia! Heb een super leuke tijd met haar gehad hier in Curaçao maar ook in Miami! Zeker weten dat wij elkaar nog gaan zien. Volgend jaar Carnaval wordt sowieso in het mooie Brabant gevierd. I’m miss you girl.. Gelukkig heb ik leuke mensen die me thuis goed opvangen, Thnks pep!!

Het aftellen is echt begonnen. Over twee dagen komen mijn zussen!! Dat heeft nu toch echt wel lang genoeg geduurd dacht ik zo! Voor de tijd nog een grote schoonmaak zodat al hun spulletjes goed opgeborgen kunnen worden. Het is een kleine kamer, maar het moet goed komen. Ik zal voor dat weekje dat ze er zijn bij Manon slapen. Ik zeg; goed geroggeld!

Hoe moet ik in een goed verhaal nu vertellen hoe de week was dat mijn zussen er waren? We hebben zoveel gezien en gedaan in één kort week. Vrijdag 18 mei zouden ze aankomen.. Natuurlijk wilde ik op tijd bij het vliegveld zijn om ze te kunnen ontvangen, maar jammer genoeg voor mij geluk voor hun hadden ze dik een uur sneller over de vlucht gedaan. Janken natuurlijk toen ik ze zag; jeetje wat heb ik hun gemist zeg!! We gaan er met z’n drietjes een top week van maken.. Ook nog even skypen met mijn andere zus zodat ze er toch nog een beetje bij is.. In het kort even wat we allemaal hebben gedaan en natuurlijk een aantal leuke uitspraken of iets erbij..
- Dagje Cas abao, mijn favo strandje! Jammer genoeg op onze eerste rit al auto pech. Daar sta je dan.. scheelt dat het mooi weer is dan is het wachten niet zo vervelend. Achteraf was de koolvloeistof op waardoor de auto helemaal over verhit was. Dan maar mooi verder tuffen in een andere auto, zodat we lekker op het strand konden chillen. Uitspraak van die dag van michelle; Kijk Mo en Ber een heeeele grote vis! Vertaling; Zoek naar een klein visje en zij zult vinden..
- Dagje klein curacao. Hele dag heerlijk chillen en natuurlijk optimaal genoten van de mooie uitzichten. Aantal schildpadden gespot, veel foto’s erbij en heerlijk bijgekleurd.
- Struisvogelfarm. Monique is natuurlijk nergens bang voor en dan blijkt maar weer. Gewoon je hand voor een struisvogel houden om zeker te weten dat de uitspraken van de gids wel kloppen dat een struisvogel niet hard kan bijten; het voelt alsof je een wasknijper op je vinger krijgt!
- Tour met de gids Sander. Hele dag op pad om veel dingen te bekijken. 1e stop was bij de grotten van hato; Kueba di Bruda. Hierna door naar een oud verlaten boerderijtje.. super om te zien hoe mensen met kleine dingen alles voor elkaar terecht krijgen.3e stop bij de ruw kant van hato waar je het water tegen de rotsen op zag komen..De volgende stop was bij het spuitgat of te wel de jacuzzi! Chillen in het water met hopi great uitzicht! Nu even fanatiek doen want van al dat hangen wordt je moe. Met de kajakken vanuit het strand Santa Cruz naar de blauwe kamer. Natuurlijk nog even van de rots afgesproken voor een paar goede foto’s. Hierna door peddelen naar het zwarte strand; Santu Pretu. Op de terug weg nog even een pitstop gemaakt bij de flamingo’s.. Het was een TOP dag!!
- Woensdag alweer; tijd om te gaan zwemmen met de dolfijnen. Kusjes geven, handje geven, zingen, rondje draaien & natuurlijk een weer een aantal foto’s erbij! Hierna door naar het strandje bij Zanzibar! De dag afsluiten bij de kroeg TMF waar michelle en monique ook nog mooi hebben mee hebben gedaan met het lied; Kom van dat dak af! Hoe wil je je ware aard nog beter naar de buitenwereld brengen? Haha!
- Tijd om de berg te beklimmen genaamd de Christoffelberg! Onderweg nog op de foto gezet door een professionele fotograaf die toevallig die week in het park foto’s aan het schieten was. Voor de rest van de dag heerlijk chillen aan de grote knip.
- Laten we de problemen die we met onze bolide hebben gehad maar niet benoemen. Uiteindelijk zijn we altijd op bestemming gekomen, alleen jammer genoeg niet altijd zoals we dat hadden gewild..
- Vrijdag was natuurlijk een *** dag! Echt niet leuk om naar zo’n week weer afscheid van ze te moeten nemen. Het was natuurlijk janken geblazen! Gelukkig zie ik jullie over een kleine twee maand weer terug. (L)(L)!! Het was een top week met jullie, bedankt!!

& toen gingen we weer verder met het normale leven. Stage, feestjes, strandjes, chillen of te wel goed leven. Ook al moet ik zeggen dat ik mijn zussen wel echt mis!

De vaste prik op woensdagavond is nog steeds TMF. Esther mien zingmoat en ik hebben alweer een prijs weten binnen te halen. Dit keer de tweede prijs die goed is voor een avond uit eten bij de kleine wereld voor twee personen. ¬De donderdag voordat mijn zussen kwamen nog een hele dag wezen wakeboarden op het spaanse water. Wat een toffe dag was dit zeg! En ja ik kon sowieso beter wakeboarden dan verwacht. Na drie keer goed op mijn smoel te zijn gevallen en een zoet lading voor een hele week binnen te hebben gehaald stond ik dan toch echt op het wakeboard. Super leuke dag gehad maar spierpijn als een malle. Ik kon echt drie dagen erna nog merken welke spieren in had gebruikt, ik wist niet eens dat ze bestonden!! 23 juni staat de volgende wakeboard dag op de planning. Gaaaaan met die banaan!

Dagje varen hebben we ook weer gehad. Ooh mensen wat vervelend zeg! De hele dag lekker varen en bij de mooiste strandjes en plekje werd de bood aangelegd. We zijn bij tugboat geweest waar we erg mooi konden snorkelen en natuurlijk door de beruchte boot zwemmen.. Verder nog naar Directorbay geweest en als laatst fuikwater. Ook weer een hopi great dag! Van zulke mogen en nog meerdere volgen..

Nog een mooi ding om te vertellen. Ilja en ik dachten eens slim te doen! Jongens uit huis 2 van de nieuwestraat waren inmiddels alweer naar huis en fijne matrassen dat hun hadden. We bedachten ons natuurlijk geen moment; Matrassenruil! Net wanneer wij met die joekels over straat lopen komt die man van huisvesting eraan. Normaal zie je die man nergens en ja hoor net op dit moment moeten we hem tegen komen. Je snapt natuurlijk wel dat ons plan niet door ging. Ayo matrassen, Doei nachtrust!

Verder op stage ook nog een leuke activiteit gehad. Met 70 kids die vanuit Sint maarten naar Curacao zijn gekomen de berg beklimmen. Ik was samen met een andere collega als gids voorgesteld. Natuurlijk had ik in het begin wel even knikkende knietjes maargoed, uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we toch de top bereikt!!

Nu natuurlijk even klaar maken voor het volgende feestje wat op komst is; Fullmoon party. Een feestje wat één keer in de maand is dus mijn aanwezigheid mag zeker niet ontbreken. Morgen heb ik een rustige dag dus dan zal ik de foto’s van de afgelopen tijd eens even bijwerken.

Tot over twee weken!

DIKKE KUS de inmiddels bijna onherkenbare nigga..

  • 02 Juni 2012 - 08:15

    Livia:

    Je hebt weer een mooi verslag dushi!
    And i miss you too..
    Vooral wanneer ik al die leuke verhalen uit Curaçao weer hoor! Helaas is dat voor mij allemaal voorbij.. Dus ik zou zeggen; Geniet nog van de tijd! Je ouders komen alweer bijna! Voor je het weet ligt de hele ervaring voor jou ook weer achter je.
    Ik kijk uit naar onze meeting in NE en uiteraard carnaval 2013 in Brabant! Haha! Spreek je snel, Dikke kussss

  • 02 Juni 2012 - 15:07

    Carlijn:

    Hey meiss,
    Wederom een leuk verhaal, erg leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt en je schrijft het ook met erg veel plezier!! Ik ga voor je duimen dat je ook naar londen mag, zou inderdaad erg gaaf zijn!

    Nou nog even heel veel plezier maken want de tijd vliegt het is alweer 2 juni! Voordat je het weet komen je ouders..

    Geniet er nog lekker van en maak er nog wat moois van!
    Liefss Xxje!

  • 03 Juni 2012 - 13:47

    Pim:

    Mooi verhaal.. en echt super leuk dat je nog steeds na al die maanden van alles doet meemaakt en het onwijs naar je zin hebt. Mijn trip was ook gaaf en ik ben alweer terug.. Echt ik hoop voor je dat wanneer jij terug komt het geen 8 graden is met regen, want dat is echt super vervelend! X en have fun!

  • 04 Juni 2012 - 17:39

    Nienke:

    Hej meis,

    super leuk om je verhaal te lezen, en wat heb je toch ook al weer veel gedaan!! Echt gaaf!

    En een top tijd gehad met je zussies, dat is ook heeul fijn!! en binnenkort komen je ouders.. iets om weer naar uit te kijken! En in de tussentijd lekker genieten en van feestje naar feestje!!
    Liefs en een dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bernice

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 937
Totaal aantal bezoekers 60301

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Stage in Curacao

Landen bezocht: