Chillen op de antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu Chillen op de antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu

Chillen op de antillen

Door: bernicevanderkuil

Blijf op de hoogte en volg Bernice

20 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Bondia dushi’s,

Bij deze weer even een update van de afgelopen twee weken die zoals de andere weken ook weer voorbij zijn gevlogen. Heb weer heel wat dingen mee gemaakt.. eigenlijk veel te veel om jullie allemaal te vertellen, maar mijn boekje die ik trouw elke dag bij hou maakt het mij een stuk makkelijker. Moet even sorry zeggen voor alle skype afspraakjes die op de planning stonden, maar er gewoon niet van zijn gekomen. Ik leef hier echt per dag en er gebeurd zoveel… Elke dag staat er weer wat nieuws op mij te wachten waardoor een planning maken gewoon weinig nut heeft. Wil jullie iig laten weten dat ik het super leuk vind dat ik mensen nog kan spreken op deze manier. Het voelt altijd weer goed als je even iemand heb gesproken in Nederland waarmee je je verhalen kunt delen…thnks dushi’s!

Te beginnen met het paasweekend, de eerste keer zonder familie! Er stond een overnachting in het Christoffelpark op de planning en dan de volgende ochtend om half vijf de berg beklimmen, zodat we met zonsopgang op het hoogste punt van Curaçao zouden staan. Heel braaf de zondag met de auto naar stage om daar vervolgens onze hangmatjes op te hangen. Kaarsjes erbij om de muggen uit de buurt te houden en lekker genieten van het moment daar. Vol goede moed begonnen we aan onze paar welverdiende uurtje rust… na een uurtje was dat alles behalve rust! Het regent bijna nooit in curaçao en ja hoor, net wanneer wij in het park slapen zonder een dak boven ons hoofd begint het toch eens even te regenen. Ik zweer het, het kwam met bakken uit de lucht! Het liedje; it’s raining men; was op dat moment wel erg toepasselijk….Natuurlijk geven wij niet snel op dus dan maar ik de auto pitten. Jammer genoeg werd dit verstoord door de muggenplaag waar we opeens midden in waren beland. Manon op de achterbank en ik voorin. Jullie hadden ons moeten zien serieus. We hoorden elkaar gewoon de hele tijd naar de muggen slaan.. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat we uiteindelijk denk ik een uurtje hebben kunnen slapen. 4.00 uur de wekker om even fanatiek de berg te gaan beklimmen. Toen we uiteindelijk op de top waren was ik alles vergeten. Zonsopgang was vanuit die plek zo mooi dus deze klim gaan we sowieso nog een keer doen, maar dan met studenten!

Laten we over mijn rijkunsten beginnen. Ik geef eerlijk toe dat die er hier niet beter op kunnen worden. Wat dacht je van rechts inhalen? Door rood licht rijden? Geen vastgestelde snelheden? Voorrang nemen? Rechts heeft geen voorrang en nog veeeeeeeeel meer. Gekkenwerk hier! Maargoed tot nu toe mag ik nog afkloppen dat ik zelf geen ongeluk heb gehad.

Op stage gaat nog steeds alles hopi bon. Van de week mijn tussentijdse beoordeling gehad en ze waren erg tevreden :) &&& we hebben er weer een nieuw beestje bij. Jawel een donkey, zooo lief! We zullen ze goed gaan verzorgen net zoals het lammetje Barrie en de geit Boris. Het zijn net twee honden want serieus die beesten kijken nu niet meer om naar de fles die we netjes elke dag geven, maar hebben alleen maar oog voor de hondenbrokken. We zullen zien hoe ze er uit zien als we twee maand verder zijn.. Als de plannen allemaal lopen zoals het er nu voor staat zal er een kinderboerderij worden aangelegd, zodat ook de bezoekers een kijkje kunnen nemen bij deze ontzettende schattige beestjes. Waarschijnlijk is het een tien jaren plan, maar met de uitspraak GAS OP DIE LOLLY proberen we een heel eind te komen.

En dan nu even heel iets anders. Uitspraken die hier nu dagelijks worden uitgesproken zijn;
- Omdat het past in mijn leven.
- Alleen wanneer je je er goed bij voelt
- Lekker hè?!
Zelfs nu ik ze aan het typen ben begin ik te lachen. Deze uitspraken roepen namelijk een aantal gebeurtenissen op die gewoon geniaal zijn.. Zoals ik als zei; Elke dag maak je wat mee!

Op stage zijn we heel fanatiek met het opzetten van activiteiten voor studenten. Zo zijn we eerste begonnen met de mountainbike tour in het Christoffelpark. In de ochtend lekker even een uurtje fietsen en jawel tegen de richting in gewoon omdat het kan! Helaas zijn ook wij al gewend aan het Antilliaanse leventje. Acht uur afgesproken betekend half negen aan komen kakken. Gewoon chill mensen, ik moet eerlijk toegeven dat wij daar in Nederland ook wel wat van mogen hebben! Een tussen weg zou natuurlijk het beste zijn.. Gewoon niet te langzaam, maar ook zeker weten niet die stress die ik straks wanneer ik weer terug ben waarschijnlijk weer zal hebben….Voor zolang ik nog hier zit wil ik daar zeker weten nog niet aan denken..

Alles ging met de tour hopi bon, totdat Ruud met de tweede tour vol in de boes boes belande. Volgens hem was het de fout; ontbreken van verkeersborden haha! Watch out een scherpe bocht! Op die borden zul je nog lang moeten wachten, want zelfs op hoofdwegen ontbreekt er het één en ander. Gelukkig viel het allemaal nog mee en konden we de tour gewoon doorzetten. Echte bikkels die jongens! Voor de pauze nog even een sprintwedstrijd gedaan. Degene die heeft gewonnen werd de trotse eigenaar van een kanarie geel Curaçao Dushi shirt ik zeg; Hopi nice! Beide dagen waren super, mensen bedankt!

Ondertussen is alles voor Miami geregeld. Vrijdag 27 april ga ik samen met Livia voor een lang weekend naar Miami. We hebben echt leuke dingen op de planning staan dus dat beloofd echt een top weekend te worden. Alleen bij het idee al dat we drie dagen in een kingsize bed slapen maakt me gelukkig. Oooh wat mis ik mijn bed thuis! Hier is het serieus slapen op een matras waar je de lattenbodem in je rug voelt porren. Dus zussen bereid je maar voor en geniet nog van jullie laatste weken goede nachtrust. Het aftellen is begonnen…. Mijn zussen komen bijna voor een weekje naar Curaçao. Can’t wait!!

Het stappen is hier nog steeds erg fijn! Door de weeks ben ik verstandig om niet uit te gaan, maar zo gauw we een dagje door de weeks vrij hebben maak ik daar natuurlijk gebruik van. Zo ook afgelopen woensdag. De avond voor het TMF café. De vorige keer heb ik daar goede herinneringen aan overgehouden dus deze avond gaan wij weer proberen om de 1e prijs in de wacht te slepen. Na heel wat gejank op het liedje; Ik heb de hele nacht liggen dromen kwam daar de prijsuitreiking. Natuurlijk iedereen in het café even optrommelen om bij de naam Esther en Bernice te gaan juichen en ja hoor het heeft geholpen. Esther en ik hebben met dit nummer de gedeelte eerste plek gehaald dus weer money voor ons. Wat dacht je ervan om woensdagavond gewoon als vast prik het TMF café te gaan bezoeken? We worden zingend rijk….

Aankomende vrijdag hebben we een personeelsfeest. Het zou een amstel bright feestje worden maar aangezien niet iedereen daar dol op is hebben voor de liefhebbers ook nog wat fijn ingeslagen. Ilja en ik hebben de taak om het te organiseren dus dat komt helemaal goed. Hierna staat de poolparty in het lido hotel op de planning. Tot nu toe al 400 kaarten verkocht dus dat beloofd ook een leuk feest te worden…verder ga ik dit weekend twee dagen bij de ouders van Manon slapen! Lekker even uit het studentenhuis en genieten van een warme douche en een normaal bed, love it! Moet nu eerlijk toegeven dat ik ook niet kan wachten totdat mijn ouders komen...

Op stage is de ruilhandel weer ingevoerd. Een collega vond ons zelf ontworpen menukaarten een erg succes dus vroeg ons om er ook wat voor hem te maken. Hij wilde er ons zelfs voor betalen. Zo slim als wij zijn hebben we hem gevraagd om tijdens de klim van de Christoffelberg ,die we gaan organiseren, pannenkoeken te gaan bakken. Uit betrouwbare bronnen vliegen zelfs Amerikanen over om bij hem pannenkoeken te gaan eten… Overheerlijk I swear!!

Wat ik jullie vergeten ben je vertellen is dat ik natuurlijk ook deze twee weken weer lekker strandjes heb opgezocht. Dit keer kan ik ook a villa erbij zetten. Een hotel waar wij als studenten gebruik maken van het strand wat hun erbij hebben. Handdoeken gratis pakken en hoppaakee het water in! Dit zal zeker weten vanaf nu vaker een uitstapje worden…

Ik zal morgen weer een aantal foto’s uploaden. Moet zelf bekennen dat er weer heel wat mooie shotjes zijn geschoten dus genoeg om jullie jaloers te kunnen maken…. Voor nu vraag ik jullie toestemming om die verhaal af te sluiten. Het is inmiddels half twaalf dus echt tijd om te gaan slapen omdat morgen gewoon de wekker weer om zes uur zal gaan.

Veel liefs x x x x

  • 20 April 2012 - 05:53

    Katyana:

    Ha,

    Leuke verhalen weer! Ben ook er jaloers op het zonnetje dat ik telkens op de foto's zie! Is hier wel anders ...

    Denk je aankomende zondag nog ff aan ons? Gaan we hopelijk promoveren! We gaan in elk geval ons best doen!

    Geniet nog lekker een paar weekjes, voor je het weet is het voorbij!

    X

  • 20 April 2012 - 11:00

    Merlin:

    Hellooo,

    Wat een leuk verhaal weer :)! Ik herken het precies met het auto rijden.. en nog geen ongeluk? Dat komt nog wel. Ik spreek uit ervaring! Haha.
    En de tijden waar je je niet aan houdt, typisch Curaçao! Heerlijk :)

    Xxxxx

  • 20 April 2012 - 13:15

    Bernice Van Der Kuil:

    Katyana,
    Bij deze heeeel veel succes voor zondag. Ik zal zeker weten aan jullie denken! Laat je me even weten wat het is geworden? Ben natuurlijk erg benieuwd! Ik zal binnenkort als ik de zon zat ben wat naar jullie toe sturen, haha..

    Bedankt! :) moet ook eerlijk toegeven dat ik niet het besef heb dat ik alweer op de helft zit. Time flies when yoú're having fun....

    xx

  • 20 April 2012 - 13:21

    Bernice Van Der Kuil:

    haha merlin jij weet gelukkig waar ik over praat! Ik heb één ongeluk gehad met de bus waar toen een stomme toerist vol tegen aanreed.. Zelf gelukkig nog niets gehad!

    Als ik terug ben begin ik alweer met sparen, zodat we misschien samen in januari even terug kunnen gaan naar dit mooie eiland!

    Ayo Dushi! xx

  • 20 April 2012 - 15:45

    Esther:

    HAHAHA, LEKKER HE! Ik moest ook lachen bij die uitspraken.. En TMF café vaste prik, dat sowieso! :) Nice story dushi.

  • 21 April 2012 - 14:15

    Monique:

    kan ook niet wachten tot het 18 mei is!!

  • 21 April 2012 - 18:53

    Ellen:

    Hey Bernice, ooooh wordt gewoon jaloers als ik je foto's zie. Gaaf is het op de top he? Stonden de naam van Brigitte, Annette en mij er nog op ;). En de foto van Punda, ik zou zo terug willen. Geniet er lekker van, want eenmaal terug wordt je vanzelf weer helemaal geleefd. Vind het erg leuk om je belevenissen te lezen.
    liefs Ellen

  • 24 April 2012 - 02:59

    Bernice Van Der Kuil:


    Hee Ellen,
    wat leuk om van je te horen! De top van de christoffelberg is inderdaad echt gaaf.. vooral op dat tijdstip! Wij hebben de eer om als stagiaires van het christoffelpark samen met de studenten op 4 en 11 mei nog een keer de berg te gaan beklimmen.. Heb jullie namen niet zien staan maar zal er dan naar kijken! Gewoon bij die paal zeg maar?

    Vind het leuk om te horen dat je met plezier mijn verhalen leest! :) Masha danki!

    xxx

    Hey Bernice, ooooh wordt gewoon jaloers als ik je foto's zie. Gaaf is het op de top he? Stonden de naam van Brigitte, Annette en mij er nog op . En de foto van Punda, ik zou zo terug willen. Geniet er lekker van, want eenmaal terug wordt je vanzelf weer helemaal geleefd. Vind het erg leuk om je belevenissen te lezen.
    liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bernice

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 60301

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Stage in Curacao

Landen bezocht: