Dushi Korsou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu Dushi Korsou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bernice Kuil - WaarBenJij.nu

Dushi Korsou

Door: bernicevanderkuil

Blijf op de hoogte en volg Bernice

04 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Bonochi, oftwel goede avond in het papiaments!

Ik ga er weer eens even goed voor zitten om mijn belevenissen van de afgelopen twee weken met jullie te delen. Het is altijd weer een hele kunst om het goed op papier te krijgen.. Mijn boekje begint het moeilijk te krijgen! Wordt elke trouw in geschreven dus die heeft wat te leiden zeg…

Het eerste weekend was weer aangebroken. Jammer genoeg door een andere soort wekker wakker gemaakt.. Mijn telefoon heeft van de laatste poolparty tot nu toe nog steeds kuren. De eerste ochtend nadat dat gebeurd was heb ik livia om een gunst gevraagd. Dit keer was zij mijn wekker; bonken op de deuren als een malle, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik op tijd wakker was om de stad in te gaan thnks dushi! Op weg naar de ouders van Manon die voor twee weken in Curaçao zijn. Lekker even een weekendje geen studentenhuis gezien, geen koude douche gehad, geen klein bed waar je met je rug op de plankjes ligt neeee een chill vrijstaand huis in een park met alles dr op en dr aan! Ouders van Manon bedankt voor het weekend!

Voor het eerst hier een professionele massage gehad op mijn favoriete strand; Cas Abao. Heerlijke body & neck massage. Wanneer mijn bankrekening het toelaat ga ik zeker weten voor de full body massage.. af en toe mag je jezelf toch wel zoiets gunnen? Zwaar leven hier hoor!

Van de Hollandse pot bij ’t plein kan ik nog steeds niet afblijven; boerenkool met worst, heeeeeerlijk! Past gewoon in mijn leven zoals we dat hier zeggen. Moet wel zeggen dat de boerenkool van thuis toch het beste blijft! Ja mam bij deze wil ik zeggen dat ik je kookkunsten toch wel mis hoor.. Zal het straks sowieso wat meer gaan waarderen! (A) Gelukkig gaat het hier met koken nog steeds wel z’n gangetje al hoewel ik steeds vaker geneigd ben om voor de daghap bij plein te gaan.

Op stage begint het steeds gekker te worden. Wanneer ze in het Papiaments praten versta je er niet veel van, maar wanneer ze er zo af en toe Nederlandse woorden tussen gooien weet je al snel hoelaat het is. Het begint met een l en eindigt op een l? De meeste mensen zullen waarschijnlijk hetzelfde als mij denken maargoed nee hij bedoelde toch echt lantaarnpaal. Zo komen we de stagedagen wel door. Moet zeggen dat de dagen tot nu toe nog steeds voorbij vliegen op stage. Maak werkdagen van 8 tot 4 maar het lijken dagen van 5 uurtjes ofzo..

Ook hier heb ik mijn eerste momentje gehad dat ik even écht bang was! Samen met livia naar de film 3D titanic zonder er over na te denken dat die film wel eens lang zou kunnen duren. Dat zou betekenen dat we dan midden in de nacht met ons tweeën terug zouden moeten lopen naar huis. De film was echt super mooi om in 3D te zien, maar de terug weg was echt bizar! Gelukkig na vijf minuten lopen al een bewaker zo gek gekregen om met ons mee te rijden op zijn scooter tot aan ons huis. SORRY pap en mam , ik zou nooit meer met z’n tweeën door het enge stukje van Curaçao lopen.

Thuis hebben we elke woensdag of donderdag de vaste prik om met twee huisgenoten te gaan eten. Om de beurten gaat de één voor de anderen koken. Zo werden we een keer aangenaam verrast met heerlijk eten… Deze week hebben we dat natuurlijk proberen te overtreffen met de taco’s waaraan ik ook mijn bijdrage heb geleverd. Ik moet eerlijk zeggen dit goed was gelukt :) Ben benieuwd wat de jongens volgende week voor ons klaar zullen maken..

Ondertussen is mijn oudste zus ook jarig geweest. Jammer genoeg ben ik er niet bij geweest! Gelukkig heb ik haar nog wel even gesproken om haar even in het ‘echt’ te kunnen feliciteren.. Volgend jaar zou ik er ook gewoon weer bij zijn hoor sister!

De kriebels begonnen bij mij toch wel te komen. Miami staat op de planning van 27 tot 30 april, SPANNEND maar heb er echt wel heel veel zin aan. Jammer genoeg de dag ervoor op een minder prettige manier echt wakker geworden. Zat zoals ze dat me hier hebben geleerd een beetje te chillen in mijn kamer, nog half slapend. Loopt er opeens een HUGE kakkerlak in mijn kamer. Even serieus geen grappen deze was echt heeeeel groot! Ik bedacht me natuurlijk geen moment. Boven buurvrouw bellen en maar wachten op het goede moment op um te doden met de spray. Gelukkig gaf dat beest het na een tijdje wel op. In het begin leek er geen eind aan te komen, maar uiteindelijk gaf ie geen kik meer. Diezelfde middag nog mijn hele kamer met een insectenkiller volgespoten. Moest toch wel een beetje lachen om de gebruiksaanwijzing; sluit ramen en deuren van de te behandelen kamer. Verwijder huisdieren en vogels en bedek aquaria. Berg etenswaren op. Spuit de insecticide met korte stoten naar alle hoeken van de kamer. Houd bij het sprayen ca. 50 cm afstand van meubels, kleren en plastic artikelen. Verlaat de kamer voor 15 minuten. Daarna goed ventileren. Zo gezegd zo gedaan natuurlijk en het resultaat mag er zijn…. Tot nu toe nog geen kakkerlak gespot ik zeg; houden zo!

En nu dan het toffe weekend eind april. We are going to MIAMI bitch! Door de ober van plein midden in de nacht naar het vliegveld gebracht, Masha danki Jarvey! Eenmaal aangekomen bij Hato blijkt de vlucht overboekt te zijn. Dit betekende dus voor ons dat we geen zekerheid hadden op een plaats in het vliegtuig. De eerste optie die de vrouw aanbood; anders blijven jullie hier slapen en dan gaan jullie morgen met de eerste vlucht mee? Uuuuh no thnks! Wij moeten en willen vandaag nog naar Miami. Gelukkig een half uur voor de vlucht kregen we een stoel aangewezen; YEAAAAH we gaan echt naar Miami!! De vlucht viel me heel erg mee, drie uurtjes slapen en je bent er..

Eenmaal aangekomen in Miami stond daar een dikke controle op ons te wachten. Vingerafdrukken, foto’s, tig keer pascontrole maar nee hoor livia en ik doen dat gewoon even! Het was het wachten zeker waard.. begin van de middag waren we er dan eindelijk! Direct de eerste bus naar shopping center Sawgrass Mills. Serieus daar ben je echt in een hele week volgens mij nog niet in elke winkel geweest, zo groot dat het was! Natuurlijk van de warme douche genoten en het heerlijke grote bed die goddelijk lag.. Ik was mijn bed niet uit te krijgen! De volgende dag stond de Sight seeing op de planning met de bus en boot. Allebeide heel gaaf en ja hoor de dag zat er al weer op. 2 meisjes in de big city op weg naar het hotel. Gek genoeg vragen ze steeds aan ons of we uit Duitsland of Zweden komen.. De laatste dag zijn we naar Jungle Island geweest. Jammer genoeg een regenachtige dag gehad, maar dat maakte deze dag niet minder. Veel dieren gezien en aangeraakt zoals krokodillen, papagaaien en een monkey. Verder die dag een scooter gehuurd en lekker wezen crossen. Via skyline Miami naar downtown om daar een lekker drankje te gaan bestellen. En maar tippen en maar tippen, we blijven aan het tippen haha! Amerikanen gaan er vanuit dat ze altijd fooi krijgen dus nouja daar gaan wij gewoon in mee, wij zijn heus niet de moeilijkste! De laatste avond heerlijk wezen uit eten en ons koffertje alweer inpakken om weer terug naar Curaçao te gaan. Super weekend gehad alleen echt veel te kort. Als het geld en de tijd het toe had gelaten had ik sowieso nog wel langer willen blijven.

Bij hato stonden daar onverwacht twee lieve meiden die ons als verassing kwam ophalen. 3 uur geland en om 4 uur stonden we alweer Koninginnedag te vieren in de stad. Één grote drukte maar vooral veel gezelligheid. De hele avond geweest en als avond eten natuurlijk even een maaltijd bij de MAC gescoord. Jammer genoeg waren we niet de enige die daar zo over dachten. File bij de MAC trotseren alleen voor een chickenburger ik zeg goodlife! Hij smaakte heerlijk..

Zoals mijn trouwe lezers weten is woensdag avond de vaste stapavond naar het TMF café. Dit keer weer volle goede moed naar the place to be! Met het liedje; vrienden voor het leven van jan smit hebben we weer de 1e prijs in de wacht weten te slepen inclusief de karaoke award…. Esther ie bunt mien zingmoat! Gelukkig is het weekend ook nog steeds hetzelfde. Vrijdag tot zondag feest en dan maandag gewoon weer fris en fruitig op stage verschijnen.

Dit weekend staat er een klim op de planning voor studenten. We hebben 20 studenten zo ver gekregen om samen met ons te gaan overnachten in het Christoffelpark. Eerst lekker bbq met een kampvuurtje erbij, slapen in een hangmatje of op een luchtbed, in de ochtend een lekker ontbijtje en vervolgens vol goede moed om half 5 in de ochtend de berg beklimmen met de gidsen Ilja & Bernice. In het volgende verhaaltje zullen jullie horen hoe dit is afgelopen..Ben benieuwd hoe de rest van de stagiaires het zullen ervaren.

Een laatste mededeling en dan is het alweer tijd om te gaan slapen. Nog iets minder dan twee weken en dan komen mijn zussen eindelijk. Het aftellen is nu echt begonnen.. oooh ik heb zo’n zin om jullie weer te zien!!! We gaan er een leuke week van maken. Oke dat moest ik gewoon even kwijt..

Mensen tot de volgende message.

Ayooooo

Kusjes vanuit dushi Korsou

  • 04 Mei 2012 - 07:25

    Monique:

    nog precies 2 weken <3

  • 04 Mei 2012 - 08:48

    Lisanne:

    Superleuk om dit allemaal te lezen, Bernice! :) Ik ben echt mega jaloers op je! ;) Zo even een vlucht naar Miami boeken, toe maar. Heel veel plezier nog komende weken. En geniet ervan als Michelle en Monique komen! :)

    Xxx Lisanne

  • 04 Mei 2012 - 13:05

    Livia:

    Miami was top dushi!
    Had ook nog wel wat langer willen blijven!

    Jammer dat ik over 2 weekjes weg ben, loop je zussen net mis..
    Vanavond kunnen we dan eindelijk naar die berg waar ik al meer dan 2 maanden tegenaan kijk als we richting westpunt rijden! Het word zeker gezellig! We gaan ervoor!
    Tot straks XXX

  • 04 Mei 2012 - 17:09

    Pim:

    Hee Bernice,

    Leuk om te lezen.. Ben heel jaloers op je dat je zo maar even naar miami bent gegaan haha, maar gun het je wel hoor;)

    ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    have fun en succes

    XxXx

  • 06 Mei 2012 - 09:44

    Michelle:

    Haaaa sis!! Super cool verhaal weer! Wordt er toch maar weer goed van ons kado gebruik gemaakt! Ga zo door zussie!! We skypen vanavond wel weer ff!! Nog kleine 2 weekjes!! Zooo veel zin!! Kan niet wachten :) :) :) lOve you sweetheart!

  • 13 Mei 2012 - 19:11

    Floor:

    Gaaaf joh om dit allemaal te lezen, ben zeker een trouwe lezer van al jouw verhaaltjes! oeeh bijna hebben we de skypedate:D xxxx liefs

  • 14 Mei 2012 - 18:32

    Bernice Van Der Kuil:

    Bedankt voor de leuke reacties. Doet me weer goed!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bernice

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 60302

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Stage in Curacao

Landen bezocht: